The Winetown Labyrinth 

I have always been fascinated by labyrinths – not tall ones where you can really get lost, but those in which you can see the design on the ground as you walk into them and it is like physically entering a drawing or a strange and marvellous place. For Winetown,  I wanted to create a labyrinth that used the simple, yet beautiful form of the wine bottle and the transparency and colour of its glass. The candles at night introduce a  play of the reflections that  will transform the scene in unexpected ways. 

At the entrance to the Labyrinth a quotation by Tiziano Scarpa invites the visitor to enter. Whoever reaches the middle may read a series of quotations by poets and philosophers about the value of wine. 


Il Labirinto di Winetown

Sono da sempre affascinata dai labirinti -  non quelli alti dove ci si può perdere per davvero, ma  quelli dove si vede il tracciato  sul suolo mentre ci si addentra ed  è come entrare fisicamente in un disegno o un luogo fantastico. Per Winetown, ho voluto creare un labirinto che mettesse anche in risalto la semplice ma bellissima forma della bottiglia da vino e la trasparenza e il colore del vetro. Le candele di notte introducono un  gioco di riflessi che  trasformerà la scena in modi imprevedibili.  

All'entrata del labirinto una citazione del romanziere Tiziano Scarpa invita i visitatori ad entrare; chi arriva al centro trova una serie di citazioni di poeti e filosofi sul valore del vino.